بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

مدیر سایت
12 دی 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

پاسخ به عباراتی مانند «تا ۳ میلیون چه گوشی بخرم؟» و یا «انتخاب بهترین گوشی تا ۳ میلیون»، اکنون با توجه به افزایش قیمت‌ها و متنوع شدن محصولات هر برند، واقعا ساده نیست. معمولا وقتی چند گزینه خوب پیش رویمان داشته باشیم، انتخاب راحت‌تر و درست‌تری خواهیم داشت، به همین دلیل قصد داریم در این مطلب، تعدادی از گوشی‌هایی که در رنج قیمت 2 تا 3 میلیون تومان موجود در بازار ایران را بررسی کنیم.

از آنجایی که گوشی‌های زیر 3 میلیون تومان طیف وسیعی از گوشی‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرد، بهتر است بدانید که کدام یک از ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی برای شما اهمیت بیشتری دارد تا گزینه‌ای همسو با نیازها و علایق خود پیدا کنید. معمولا در نگاه اول قدرت پردازنده اصلی و گرافیکی، اندازه صفحه نمایش، مقدار RAM، توان باتری و حافظه داخلی گوشی از مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان را از میان گوشی‌های پیشنهادی زیر، که در این مقاله به اختصار مورد بررسی قرار گرفته‌اند، انتخاب کنید.

ردمی A2+ نسخه 64/3 گیگابایت

این گوشی اقتصادی جدیدی از شیائومی است و قصد دارد با کمترین قیمت مشخصات مناسبی را ارائه کند تا کاربر بدون مشکل بتواند از پس کارهای روزمره بربیاید. این محصول دارای نمایشگری 6.52 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ است و کیفیت قابل قبولی هم دارد. یکی از نکات مثبت این گوشی استفاده از اندروید 12 (نسخه GO) از همان ابتدا است.

شیائومی در بخش سخت افزار ترجیح داده به سراغ مدیاتک و تراشه 12 نانومتری هلیو G36 برود، تراشه‌ای که برای انجام امور روزمره گزینه مناسبی به حساب می‌آید. به روی قاب پشتی این مدل یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود و این دوربین را یک لنز عمق میدان با سنسور 0.8 مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سلفی 5 مگاپیکسلی کامل‌ کننده این بخش است. ناگفته نمانده که این مدل دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و از حسگر اثر انگشت نیز به روی قاب پشتی بهره می‌برد.

موتورولا E13 نسخه 64/2 گیگابایت

موتورولا E13 را می‌توان یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی این برند و در واقع یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی بازار ایران دانست. این محصول با اندروید 13 نسخه Go Edition روانه بازار شده و همین موضوع نشان می‌دهد که با یک گوشی بسیار جدید مواجه هستیم. این گوشی از تراشه Unisoc T606 قدرت می‌گیرد. این چیپست تقریبا عملکردی مشابه با هلیو G35 دارد و حدود 15 درصد از آن قوی‌تر است. این یعنی در استفاده روزمره با کندی مواجه نخواهید شد. اگر به دنبال خرید عمده موبایل از وارد کننده هستید، این گوشی را زیر نظر داشته باشید.

این محصول پنلی 6.5 اینچی با رزولوشن مورد انتظار HD+ دارد. این نمایشگر حدود 83 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی برای این بازه قیمتی دارد و می‌تواند شما را راضی کند. مجموعه دوربین‌های موتورولا E13 را لنز اصلی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد و باتری این محصول 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

ریلمی C30s نسخه 32/2 گیگابایت

یکی از گوشی‌های خوب و خوش‌قیمت ریلمی که می‌توانید در بازه قیمتی 3 میلیون خریداری کنید همین ریلمی C30s است. این گوشی اقتصادی از طراحی تخت و مدرنی استفاده می‌کند و قاب پشتی آن نیز طرح جالبی دارد. این گوشی 186 گرمی از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD استفاده می‌کند و تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را نیز در اختیار قرار می‌دهد. این پنل حدود 82 درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته و در بالا نیز میزبان یک ناچ قطره‌ای است.

در بخش سخت افزاری ریلمی به سراغ تراشه Unisoc SC9863A رفته که این چیپست قدرت زیادی ندارد و باید در حد معقول از آن انتظار داشته باشید. ریلمی C30s یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی هم دارای سنسوری 5 مگاپیکسلی است. این مدل از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی بهره می‌برد و می‌تواند بسته به استفاده تا 2 روز یا بیشتر دوام بیاورد. اندروید 12 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

نوکیا 5710 XpressAudio

شاید دیدن این گوشی در لیست برایتان عجیب باشد و از خود بپرسید که چرا یک گوشی دکمه‌ای باید در بین گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد و قیمتی 2 تا 3 میلیونی داشته باشد؟ دلیل این موضوع ساده است؛ چرا که این محصول از نوکیا با وجود ساده بودن قابلیت‌های به‌روزی دارد و از همه مهم‌تر این که از هندزفری بی‌سیم بهره می‌برد، آن هم نه درون جعبه، بلکه در دل خود گوشی. در واقع در بالای گوشی یک قاب کشویی تعبیه شده که با باز کردن آن می‌توانید به هندزفری‌های بی‌سیم قرار گرفته در دل این محصول دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر این گوشی با وجود اقتصادی بودن از اسپیکرهای دوگانه و استریو بهره می‌برد تا بتوانید موزیک را به صورت فراگیر و با صدای بلند گوش دهید. در کنار صفحه نمایش این مدل دکمه‌های پیمایش مخصوص موزیک در نظر گرفته شده تا بتوانید به سرعت ولوم را تغییر دهید و یا بین موزیک‌ها جابجا شوید. نمایشگر این گوشی ساده 2.4 اینچ اندازه دارد و کیبورد این محصول نیز دارای دکمه‌های نرم و راحت است. نوکیا 5710 از بلوتوث و کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند تا به راحتی بتوانید موزیک‌های مورد نظر خود را به آن انتقال دهید.

سؤالات متداول

کدام گوشی تا 3 میلیون برای بازی مناسب است؟ از آنجایی که در بازه قیمتی 3 میلیون تومان هستیم طبیعتا هیچ یک از این گوشی‌ها مناسب بازی کردن نیستند و نمی‌توانند بازی‌ها را در حالت ایده آل اجرا کنند.

کدام گوشی تا 3 میلیون برای عکاسی مناسب است؟ در این بازه قیمتی هیچ‌یک از گوشی‌های دوربین‌های خیلی خوبی ندارند و عملکرد آن‌ها کم و بیش شبیه به هم است. در بین گزینه‌های موجود اما عملکرد موتورولا E13 بهتر است.

کدام گوشی تا 3 میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟ گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی از پنل‌های ips با رزولوشن HD استفاده می‌کنند و نسبت به یکدیگر برتری خاصی ندارند. در نظر داشته باشید که کیفیت این پنل‌ها صرفا قابل قبول است و عالی نیست.

کدام گوشی تا 3 میلیون از نظر شارژدهی مناسب است؟ به طور کلی گوشی‌های موجود در این لیست به دلیل نمایشگر نه چندان عالی و سخت افزار معمولی شارژ دهی خوب و طولانی مدتی دارند. برای شارژدهی بهتر به سراغ گزینه‌هایی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بروید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.