همه چیز درباره گوشی A55 سامسونگ

مدیر سایت
12 دی 1402
بدون دیدگاه
6دقیقه زمان مطالعه

سخت افزار گلکسی A55 مشخص شد

شاید تصور کنید که مشخص شدن سخت افزار گلکسی A55 به این معناست که خود شرکت سامسونگ این اطلاعات را منتشر یا تایید کرده است ولی باید بگوییم که فعلا خبری از این موضوع نیست و تنها از طریق نتایج تست مشهور GeekBench می‌دانیم که A55 قرار است از تراشه اگزینوس 1480 استفاده کند. البته در نظر داشته باشید که GeekBench اعتبار بالایی دارد و کاملا می‌توان به روی صحت تست‌ها و دیتای آن حساب باز کرد.

گلکسی A53 در دل خود تراشه اگزینوس 1280 را داشت و تراشه 1380 به A54 رسید و طبق همین منطق گلکسی A55 به اگزینوس 1480 مجهز می‌شود. اصلی‌ترین تغییر این چیست نبست به قبل را می‌توانیم در بخش پردازش‌های گرافیکی جستجو کنیم، جایی که پردازنده گرافیکی Mali جای خود را به AMD داده تا از طریق شاهد قابلیت raytracing (البته فعلا صرفا حدس می‌زنیم و نمی‌توان با اطمینان گفت) باشیم. گیمرها ارزش قابلیت raytracing را بسیار خوب درک می‌کنند.

در زمینه CPU اما تراشه جدید طبق نتایج خیلی تغییری نکرده و تنها توانسته به اعداد 1127 و 3090 در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای دست پیدا کند در حالی که این اعداد برای نسل قبلی 1108 و 2797 بوده‌اند. طبق این اعداد یعنی بهبود پردازشی تنها 10 درصد است که خیلی جالب به نظر نمی‌رسد؛ چرا که در بسیاری از بررسی‌های طولانی مدت A54 اشاره شده بود که پردازنده آن‌طور که باید و شاید قوی نیست و ترجیح می‌دادیم در نسل جدید شاهد بهبود حداقل 20 درصدی یا حتی بیشتر باشیم.

رندرهای گلکسی A55

اطلاعات جدیدی از سامسونگ گلکسی A55 فاش شده و حالا دیگر می‌دانیم طراحی گوشی به چه شکلی است.

این گوشی، ظاهری مشابه به Galaxy A54 دارد. در جلوی گوشی ناچ حفره‌ای دوربین را داریم و در پشت، دوربین سه گانه به شکل عمودی قرار گرفته است. شاید مشخص‌ترین تفاوتی که بتوانیم در این دو گوشی ببینیم، این است که A55 فریم صاف و فلت دارد. انتظار می‌رود که اکثر گوشی‌های سامسونگ که سال آینده می‌آیند به همین شکل باشند.

فریم سمت راست گوشی دکمه پاور و ولوم را در خود جای داده . سمت چپ چیزی نخواهید دید. در پایین فریم، پورت USB-C و میکروفون و اسپیکر را می‌بینید. بخش بالایی نیز میزبان خشاب سیم کارت است و می‌توانیم یک میکروفون دیگر را ببینیم.

طبق اظهارات، سامسونگ گلکسی آ۵۵ صفحه نمایش ۶.۵ اینچی دارد و از رزولوشن Full HD+ بهره می‌برد. نرخ نوسازی صفحه نمایش نیز ۱۲۰ هرتز می‌باشد. ضخامت بدنه گوشی ۸.۲ میلی متر بود و هنوز مشخص نیست وزن آن چقدر است.

انتظار می‌رود این گوشی با تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ ، دوربین ۵۰ مگاپیکسل و شارژر ۲۵ وات عرضه می‌شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.